ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ – Ενωμένη Ρωμηοσύνη

ΕΚΚΛΗΣΙΑ1

Μητροπ. Διοκλείας Καλλίστου Ware*

Ὀρθόδοξη ἱστορία σημαδεύεται ἐξωτερικὰ ἀπὸ μία σειρὰ ἀσυνεχειῶν: ἡ κατάληψη τῆς Ἀλεξάνδρειας, τῆς Ἀντιόχειας καὶ τῆς Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ τοὺς Ἄραβες μουσουλμάνους. Ὁ ἐμπρησμὸς τοῦ Κιέβου ἀπὸ τοὺς Μογγόλους. Οἱ δύο λεηλασίες τῆς Κωνσταντινούπολης. Ἡ Ὀκτωβριανὴ Ἐπανάσταση στὴ Ρωσσία. Αὐτὰ ὅμως τὰ γεγονότα, ἐνῶ ἔχουν μεταμορφώσει τὴν ἐξωτερικὴ ἐμφάνιση τοῦ Ὀρθοδόξου κόσμου, δὲν κατάφεραν ποτὲ νὰ διασπάσουν τὴν ἐσωτερικὴ συνέχεια τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Τὸ πρᾶγμα ποὺ προκαλεῖ ἔκπληξη σ᾿ ἕναν ξένο, ὅταν αὐτὸς ἔρχεται σ᾿ ἐπαφὴ μὲ τὴν Ὀρθοδοξία, εἶναι συνήθως κάποια ἀρχαιοπρεπὴς ἀτμόσφαιρα καὶ μία φαινομενικὴ ἀκαμψία. Ἀνακαλύπτει πὼς οἱ Ὀρθόδοξοι ἐξακολουθοῦν νὰ βαπτίζονται διὰ τριπλῆς καταδύσεως, ὅπως ἀκριβῶς γινόταν στὴν ἀρχαία Ἐκκλησία· τὰ μωρὰ καὶ τὰ παιδιὰ συμμετέχουν στὴ θεία Εὐχαριστία· στὴ Λειτουργία ὁ Διάκονος ἐξακολουθεῖ νὰ ἐκφωνεῖ: «Τὰς θύρας! τὰς θύρας!», ἀνακαλώντας ἔτσι στὴ μνήμη τὸν παλιὸ καιρὸ ποὺ οἱ εἴσοδοι τῆς ἐκκλησίας φυλάσσονταν προσεκτικά, καὶ κανεὶς ἄλλος ἐκτὸς τῶν Χριστιανῶν δὲν μποροῦσε νὰ παρακολουθήσει τὴ λατρεία. …

Πηγή: ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ – Ενωμένη Ρωμηοσύνη

Σχολιάστε

Filed under Uncategorized

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s